این مقاله در تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۲۷ به روز رسانی شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاربرد لوله پلی اتیلن در کاورینگ به مطلب زیر توجه کنید.

کاربرد لوله و اتصالات پلی اتیلن در کاورینگ کابل

کاربرد لوله و اتصالات پلی اتیلن در کاورینگ کابل

لوله های پلی اتیلن و اتصالات پلی اتیلن و همچنین محصولات PVC  پارس اتیلن کیش در کاورینگ کابل های برق و مخابرات باعث کاهش هزینه های اجرا و سرعت نصب و راه‌اندازی این خطوط می‌شوند .با توجه به مزایای لوله و اتصالات پلی اتیلن پارس اتیلن کیش از جمله انعطاف پذیری بالا، کیفیت بالای مواد اولیه، وزن سبک و مقاومت در برابر خوردگی و شکسته شدن، این انتخاب بهترین گزینه برای استفاده در کاورینگ کابل در پروژه‌های کوچک و بزرگ صنعتی می‌باشد. عدم خوردگی و مقاومت شیمیائی لوله پلی اتیلن و اتصالات پلی اتیلن پارس اتیلن کیش طول عمر کاورینگ کابل پلی اتیلن  را بسیار بالاتر از نمونه های مشابه بتنی قرار داده است و در چند سال گذشته استقبال از آن بطور چشمگیری افزایش یافته است .

کاربرد لوله پلی اتیلن در کاورینگ کابل برق

لوله پلی اتیلن کابل برق چیست؟

لوله پلی اتیلن کابل برق یکی از کاربردهای لوله پلی اتیلن است که به عنوان روکش محافظتی برای کابل‌های برق، سیم تلفن، کابل مخابرات، سیم‌های دوربین مدار بسته و سیم کشی داخل ساختمان‌های مسکونی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این کاورهای منعطف و مقاومی که از مواد پلی اتیلنی تولید شدند، به کمک مواد اولیه‌هایی با درجات مختلف PE100 و PE80 تولید می‌شوند و می‌توانند در تامین امنیت برای کابل های برق و ایجاد پوششی مقاوم؛ کاربرد داشته باشند.

خرید لوله پلی اتیلن برای کاورینگ از پارس اتیلن کیش

کاربردهای چند منظوره لوله پلی اتیلن در کاورینگ

طیف وسیعی از مزایای مواد پلی اتیلنی باعث شده تا لوله های تولید شده از این ماده، کاربردهای متنوعی در زمینه کاورینگ داشته باشند. برخی از مهم ترین کاربردهایی که یک لوله پلی اتیلن در کاورینگ دارد عبارتند از:

محافظ کابل‌های زیر زمینی:

در صورتی که نیاز باشد کابل های برق در زیر زمین کار شوند، بایستی یک لایه محافظ در برابر رطوبت، خاک، آب، تغییرات دمایی و همچنین حمله جوندگان زیر زمینی وجود داشته باشد. لوله های پلی اتیلن کابلی، روکش محافظ کابل های برق در زیر زمین هستند و به شما اجازه می‌دهند تا از هرگونه آسیب خارجی به کابل جلوگیری کنید.

مدیریت کابل های برق:

یکی دیگر از کاربردهای لوله پلی اتیلن در کاورینگ، ایجاد یک محیط منظم برای مدیریت کابل های برقی است که در فضاهای آزاد و در معرض دید قرار دارند. مثلاً اگر کابل های برق یک تیر چراغ برق در سطح شهر زیاد باشد و به طرز نامنظمی کنار یکدیگر قرار گرفته باشند، کابل های پلی اتیلنی را دور تا دور این سیم‌های نامرتب قرار می‌دهند تا به مدیریت و ایجاد نظم در ظاهر این کابل‌ها بپردازند.

کاورینگ شبکه های فیبر نوری:

از دیگر کاربردهای لوله های پلی اتیلن در کاورینگ، پوشش شبکه های فیبر نوری می‌باشد. کابل های فیبر نوری از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند و نیازمند مراقبت های ویژه هستند. در نتیجه از لوله های پلی اتیلنی استفاده می‌شود تا از هرگونه آسیب دیدگی، شکستگی کابل‌ها و یا خمش آن‌ها جلوگیری شود.

علت کاربرد لوله های پلی اتیلن در کاورینگ شبکه های فیبر نوری، افزایش کیفیت انتقال سیگنال می‌باشد.

محافظ پلی اتیلنی شبکه های فیبر نوری خود را از ما بخرید.

مزایا لوله پلی اتیلن در کاورینگ کابل‌های برق چیست؟

مقاومت بسیار بالا در برابر آسیب دیدگی‌های خارجی و همچنین محافظت از کابل‌ها در برابر تغییرات آب و هوایی‌، مهم ترین مزایای کاربرد لوله پلی اتیلن در کاورینگ کابل برق هستند. از دیگر مزایایی که لوله و اتصالات پلی اتیلن برای کاورینگ کابل برق دارند عبارتند از:

مقاومت در برابر عوامل محیطی و آسیب دیدگی‌های خارجی:

لوله های پلی اتیلن دارای مقاومتی عالی در برابر عواملی مانند رطوبت، اشعه ماورا بنفش، تغییرات دمایی و یا اکسیده شدن در برابر هواست. همچنین مقاومت لوله پلی اتیلن در برابر خوردگی و مواد شیمیایی، دلیلی برای به کار بردن این تجهیزات در زیر زمین، زیر آب و حتی در فضای آزاد می‌باشد.

محافظت در برابر آب و رطوبت:

لوله پلی اتیلن خاصیت ضد آبی داشته و از نفوذ آب و رطوبت به پوشش داخلی خود، جلوگیری می‌کند. در نتیجه می‌توانید از لوله پلی اتیلن کابلی، در مناطق بارانی و مرطوب استفاده کنید و از کابل های برق و مخابرات خود به خوبی محافظت کنید.

مقاومت در برابر خوردگی و مواد شیمیایی:

مواد پلی اتیلنی از خاصیت مقاومت در برابر مواد شیمیایی برخوردار هستند. به همین علت است که بعد از تولید لوله پلی اتیلن، محصولی بدست می‌آوریم که اگر در تماس با مواد شیمیایی قرار بگیرند؛ آسیبی نمی‌بینند.

نصب و راه اندازی آسان لوله پلی اتیلن کابلی:

لوله های پلی اتیلنی که با هدف کاور کردن کابل های برق و مخابرات در زیر زمین، زیر آب و … مورد استفاده قرار می‌گیرند، نصب و راه اندازی آسانی دارند. به طوری که ابتدا کابل های برق به راحتی از داخل لوله رد شده، و سپس فرآیند اجرا در محل مورد نظر آغاز خواهد شد.

لوله پلی اتیلن کابلی می‌خواهید؟ اینجا کلیک کنید و از پارس اتیلن کیش خرید کنید.

مقاومت در برابر فشار خارجی:

لوله و اتصالات پلی اتیلنی که برای کاورینگ کابل برق و مخابرات مورد استفاده قرار می‌گیرد، در برابر فشارهای خارجی از جمله فشار مکانیکی خاک مقاوم هستند. این یعنی اگر فشاری بر روی کابل محافظ وجود داشته باشد و یا اگر ضربه‌های مکرری به آن وارد شود، کابل های داخل لوله آسیبی نمی‌بینند.

عدم ایجاد تغییرات در کیفیت سیگنال:

از دیگر مزایای کاربرد لوله پلی اتیلن در کاورینگ کابل، حفظ کیفیت سیگنال کابل های برق و مخابرات است. مهم ترین مزیتی که کاربرد لوله پلی اتیلن در کاورینگ دارد همین است که هیچ تغییری در سیگنال‌ها ایجاد نکرده و موجب محافظت از ارتباطات و شبکه‌های اطلاعاتی می‌شود.

هزینه راه اندازی و اجرای مقرون به صرفه:

با اینکه هزینه صرف شده برای خرید، جا به جایی و نصب لوله پلی اتیلن کابلی به عنوان کاورینگ ممکن است زیاد به نظر برسد، اما در مقایسه با لوله ها و پوشش‌های دیگر این هزینه مقرون به صرفه بوده و انتخابی اقتصادی برای شماست.

بیشتر بخوانید: قیمت روز لوله پلی اتیلن

معایب کاربرد لوله پلی اتیلن در کاورینگ

درست است که لوله های پلی اتیلنی مزایای بسیاری دارند و محافظی مناسب برای کابل‌های برق و مخابرات هستند، اما ممکن است با ایرادات و معایبی همراه باشند که عبارتند از:

 ۱٫ مقاومت محدود در برابر حرارت:

با اینکه به مقاومت لوله پلی اتیلن کابلی در برابر حرارت و دما اشاره داشتیم، اما حد تحمل تغییرات دمایی این لوله و اتصالات محدود است. یعنی اگر از یک محدوده دمایی خاصی که برای لوله تعریف شده رد شود، ممکن است این پوشش بترکد و یا دچار پارگی شود.

۲٫ آسیب پذیری در برابر UV:

اشعه UV یا همان فرا بنفش خورشید بسیار خطرناک بوده و اگر مداوم به لوله های پلی اتیلنی کابلی بتابد، می‌تواند لوله را دچار ضعف کند و مقاومت لوله را از بین ببرد. به همین سبب بهتر است تا لوله های پلی اتیلنی را در محلی نصب کنید که در معرض نور مستقیم خورشید قرار نداشته باشد!

 ۳٫ نیاز به نصب و راه اندازی دقیق:

اگر می‌خواهید بیشترین بهره را از لوله های پلی اتیلن در کاورینگ کابل های برق و دوربین های مدار بسته بدست بیاورید، بایستی آن ها را با دقت بسیار زیادی نصب کنید. چرا که اگر بخشی از لوله‌ها به خوبی جوش نخورند یا اتصالات پلی اتیلنی به خوبی نصب نشوند، می‌توانند به کابل های داخل لوله آسیب بزنند.

 ۴٫ نیاز به نگهداری دوره‌ای:

تمامی لوله های پلی اتیلنی، بتنی و آهنی و … نیاز به نگهداری و تعمیرات دوره‌ای دارند. بر خلاف تصور بسیاری از افراد که فکر می‌کنند لوله پلی اتیلن نیاز به نگهداری و تعمیرات دوره‌ای ندارد، این لوله و اتصالات در بازه های مشخصی بایستی بازرسی شوند و در صورت نیاز به تعمیر و ترمیم؛ اقدامات لازم صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: لوله پلی اتیلن در صنایع مختلف چه کاربردهایی دارد؟

انواع لوله‌های پلی اتیلن در کاورینگ کابل

لوله های پلی اتیلن کابلی دارای دو نوع مختلف لوله پلی اتیلن کابلی PE80 و لوله پلی اتیلن کابلی PE100 می‌باشند. اما منظور از لوله پلی اتیلن کابلی PE80 و PE100 چیست؟

لوله پلی اتیلن کابلی PE80:

این لوله پلی اتیلن مناسب برای کاورینگ کابل‌های برق، از گرانول‌هایی با گرید PE80 ساخته شدند. چگالی این مواد اولیه در لوله کم بوده و به همین دلیل وزن کمتری دارند. اما در مقابل مقاومت خوبی در برابر فشارهای خارجی و حتی داخلی دارند.

همچنین ضخامت لوله های پلی اتیلن PE80 در کاورینگ، به نسبت لوله PE100 بیشتر است.

بیشتر با لوله پلی اتیلن pe80 آشنا شوید.

لوله پلی اتیلن کابلی PE100:

منظور از لوله پلی اتیلن PE100 لوله‌ای است که گرانول های سازنده آن گرید PE100 را دارند. چگالی مواد اولیه در این لوله‌ها بالاست و منجر شده وزن لوله های PE100 بالا برود. با این حال ضخامت لوله و اتصالات پلی اتیلنی با گرید PE100 در کاورینگ کم است، اما از مقاومت خوبی برخوردار می‌باشد.

لوله پلی اتیلن pe100 دقیقاً چیست؟

کدام نوع از لوله های پلی اتیلنی در کاورینگ کاربرد دارند؟

اتصالات و لوله های پلی اتیلن تک جداره که معمولاً از گرید PE80 گرانول‌ها تولید می‌شوند، در کاور کردن و پوشاندن کابل های برق و مخابرات کاربرد دارند.

همچنین بخوانید: لوله پلی اتیلن دو جداره چیست؟

قیمت لوله و اتصالات پلی اتیلنی در کاورینگ

قیمت لوله و قیمت اتصالات پلی اتلینی مناسب برای کاورینگ کابل برق ثابت نیست و با توجه با پارامترهای متنوعی می‌تواند دچار تغییر و نوسان شود. این پارامترهای تاثیر گذار بر قیمت لوله پلی اتیلن و قیمت اتصالات آن عبارتند از:

  • ابعاد و اندازه لوله و اتصالات پلی اتیلنی
  • هزینه گمرک داخلی و ترخیص کالا
  • حجم و چگالی مواد اولیه
  • نوع کاربرد لوله و اتصالات
  • نوسان قیمت ارز و دلار
  • ضخامت لوله کاورینگ
  • کیفیت ماده اولیه

لیست قیمت روزانه لوله پلی اتیلن را از ما بخواهید.

قیمت لوله پلی اتیلنی که در کاورینگ کابل های برق کاربرد دارد، از طریق فرمول زیر بدست می‌آید:

مقدار مواد اولیه در هر متر لوله * قیمت روز ماده اولیه (PE80/PE100) + سود کارخانه + هزینه حمل و نقل از کارخانه تا محل اجرای پروژه + حقوق کارمندان شرکت = قیمت لوله پلی اتیلن در کاورینگ

شما می‌توانید پیش از خرید لوله پلی اتیلن مناسب برای کاورینگ کابل های برق و مخابرات، قیمت را از شرکت پارس اتیلن استعلام بگیرید.

استعلام قیمت لوله پلی اتیلن کابلی برای کاورینگ

خرید لوله پلی اتیلن کابلی با کیفیت از پارس اتیلن کیش

اگر می‌خواهید لوله و اتصالاتی مناسب برای کاربرد کاورینگ کابل های برق و مخابرات داشته باشید، می‌توانید لوله و اتصالات پلی اتیلنی پارس اتیلن کیش را بخرید. این مجموعه با بیش از دو دهه سابقه تولید و فروش انواع لوله های پلی اتیلنی، اتصالات پلی اتیلنی و منهول‌ها، توانسته است به معتبرترین تولید کننده و فروشنده محصولات پلی اتیلنی در ایران تبدیل شود.

این کارخانه تولیدی از مرغوب ترین مواد اولیه پلیمری استفاده کرده و به کمک دانش فنی بالای مهندسان خود، محصولاتی با کیفیت جهانی را تولید کرده است.

شرکت تولیدی پارس اتیلن کیش از به روزترین دستگاه‌های آلمانی و مواد اولیه‌ی مرغوب از پتروشیمی‌های ایران استفاده کرده و لوله و اتصالات پلی اتیلنی خود را مطابق با استانداردهای داخلی و خارجی نظیر DIN 8074 تولید می‌کند.

همچنین پارس اتیلن کیش از یک آزمایشگاه کنترل کیفی اختصاصی در داخل کارخانه برخوردار بوده و به همین سبب، هزینه‌های حمل و نقل محصولات به آزمایشگاه برای تست کیفیت را از قیمت نهایی کالاهای خود حذف کرده است.

برای خرید و اطلاع از قیمت لوله پلی اتیلن مناسب برای کاورینگ، با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

بله. لوله های پلی اتیلن به دلیل مقاومتی که در برابر تغییرات دمایی دارند، می‌توانند به عنوان کاور کابل در شرایط محیطی سخت به کار بروند.
خیر. به دلیل عدم ایجاد تغییر در کیفیت سیگنال، از لوله های پلی اتیلنی به عنوان پوشش کابل های برق و مخابرات مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کاربرد لوله پلی ایتلن در کاورینگ، شامل کانال کشی و پوشانندگی کابل برق و مخابرات، محافظ کابل برق دوربین های مدار بسته، محافظ کابل فیبر نوری، مدیریت کابل های برق و همچنین محافظ کابل در زیر زمین، زیر آب و ... می‌باشد.
ضریب پایداری بالای ۵۰۰ درصد در برابر شکست و خمیدگی لوله، دو دلیل مهم برای کاربرد لوله پلی اتیلن در کاورینگ می‌باشد.
به دلیل عایق بودن در برابر الکتریسیته و جریان های هادی لوله پلی اتیلن، از این محصول در کاورینگ و پوشش کابل های برق استفاده می‌شود.
لوله های پلی اتیلنی به کار رفته برای پوشش کابل برق، فشار کاری ۲ تا ۱۰۰ بار دارد.
سایز ۲۰ میلیمتری یا ۱۳ اینچی و ۲ میلیمتری یا ۱۶ اینچی، متداول ترین سایزهای لوله پلی اتیلن مناسب برای کاورینگ و پوشش کابل برق است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *